یکی از امکانات مهم و پر طرفدار در شبکه های اجتماعی,امکان تگ کردن کلمات یا فراخوانی کاربران میباشد که در بین کاربران حرفه ای محبوبیت بسیاری دارد.

این نوع امکانات باعث افزایش امکانات و عملکرد شبکه خواهد شد و نیز مخاطبان و طرفداران محتوای شما را افزایش میدهد.برای مشاهده راهنمای استفاده از هشتگ و فراخوانی کاربر به ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راهنما و آموزش استفاده از هشتگ (برچسب)

از هشتگ به عنوان مارک کردن یا نشانه گذاری کردن یک محتوا استفاده میشود که به صورت برچسب میباشد.برای مثال زمانی که یک موضوع مانند جشنواره گل در شبکه در جریان است,شما با تگ کردن پستهایتان که با محتوای گل هستند,این امکان را ایجاد میکنید که دسترسی به محتوای موجود در این برچسب سریعتر برای سایر کاربران در دسترس باشد.

برای تگ گذاری (برچسب زدن) کلمات کافیست قبل از کلمه مورد نظر علامت (#) را قرار دهید.برای مثال زمانی که یک محتوا در خصوص گل رز منتشر میکنید,در انتهای آن تگ - #گل - را اضافه کنید.در صورت نیاز به قراردادن فاصله بین کلمات,به جای فاصله از _ استفاده کنید.

نمونه ها:

#گل_رز

#جشنواره_گل

#بازی

#مسابقه

 

شما میتوانید برای هر مطلب یا پست,به هر تعدادی که مایلید برچسب یا تگ قرار دهید.این تگها در صفحه اصلی سایت قرار میگیرند و کاربران با کلیک روی هر تگ,به تمامی محتواهایی که توسط کاربران منتشر شده و دارای آن تگ میباشد دسترسی خواهند یافت.

در دوره های جشنواره و مسابقات شبکه,قرار دادن تگ (برچسب) در انتهای محتوا یا پست اجباری میباشد تا برگذار کنندگان بتوانند دسترسی سریعتری به محتوای شما داشته باشند.

همچنین با شروع یک جشنواره یا مسابقه,تگ های اصلی توسط ناظرین معرفی میشود و کاربرانی که قصد شرکت در مسابقه دارند حتما باید از آن تگها در محتوای مربوط به مسابقه استفاده کنند.

مثال: فرض کنید یک جشنواره با عنوان اسب در شبکه در جریان است.ناظر مسابقات اعلام میکند که تگ های اصلی این جشنواره #جشنواره و  #اسب میباشد.شما باید در پستها یا محتوایی که جهت شرکت در جشنواره منتشر میکنید از این تگ ها استفاده کنید.شما میتوانید از سایر تگ های دلخواه خود با هر نامی استفاده کنید اما این تگ های اصلی شاخه رسمی در یافتن پستهای جشنواره میباشد و استفاده از آنها الزامی میباشد.

استفاده از تگ ها تنها محدود به مسابقات و جشنواره نمیشود و شما میتوانید هر زمان در هر پستی از تگ های دلخواه خود استفاده کنید تا کاربران به محتواهای دارای آن تگ دسترسی سریع و راحت تری داشته باشند :)

همین حالا فعالیت حرفه ای در شبکه را آغاز کنید!

 

راهنمای فراخوانی و برچسب زدن کاربر

شما میتوانید در یک پست,کامنت یا هر محتوایی در شبکه,یک یا چند کاربر را فراخوانی کنید.برای مثال زمانی که شما یا فرد دیگری یک پست منتشر میکند و مایلید دوستتان در آن پست فعال باشد یا آن را ببیند میتوانید آن پست را با نام کاربر برچسب بزنید.با این کار یک پیام برای کاربر ارسال میشود و به ایشان اطلاع داده میشود که شما نام او را در یک پست یا کامنت فراخوانی کرده اید و ایشان نیز به آنجا خواهد آمد.

برای فراخوانی یا برچسب زدن یک یا چند کاربر کافیست قبل از نام کاربری فرد مورد نظر علامت @ را قرار دهید.بعد از تایپ @ و نوشتن نام کاربری فرد مورد نظر,سیستم به صورت اتوماتیک یک منو باز خواهد کرد و کاربرانی که دارای آن نام کاربری هستند را نشان خواهد داد و شما میتوانید با یک کلیک کاربر مورد نظر را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که باید عینا نام کاربری (نام نمایشی فرد) استفاده کنید.

نمونه:

@فریدون

@کیوان موسوی

@لیلا

@maryam

@ehsan

 

برای مثال میخواهیم یک پست در مورد یک کاربر بنویسیم یا او را فراخوانی کنیم.کافیست در ابتدا یا انتهای پست او را به روش گفته شده برچسب بزنید.

توجه داشته باشید که نحوه عملکرد هشتگ و فراخوانی کاربر کاملا متفاوت است و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد تا بیش از پیش از فعالیت و ارتباطهای خود لذت ببرید.